De Hotshop, cooler dan De Warme Winkel / Monty

De Hotshop – cooler dan de Warme Winkel – is de ‘junior’-afdeling van het Nederlandse acteurscollectief De Warme Winkel met projecten van jonge theatertalenten waaraan De Warme Winkel zijn medewerking verleent. In 2013 ontstond Das Rheingold op het Conservatorium van Antwerpen. De ontvangst vroeg niet alleen om een groter publiek, maar ook om een vervolg: “Waar we vijf jaar geleden aftastend en naïef begonnen, zijn zowel de wereld als wijzelf alweer vijf jaar verder afgegleden. Die Walküre zal onvermijdelijk een ander register bespelen. In deze tijd waarin de lijnen van goed en fout weer scherpere contouren beginnen te krijgen, het postmoderne ‘anything goes’ weer ingeruild lijkt voor een voor- of tegenmentaliteit, zullen wij die grens nog dieper in de huid van deze tijd kerven. Je bent voor of tegen ons. Alles daartussenin zal worden verpletterd.”

Jonas De Vuyst (1992) haalde in 2014 zijn Masterdiploma Acteren aan het Koninklijk Conservatorium Antwerpen. Daarna speelde hij onder andere in How to make a living (De Maan), Romeo & Julia (Het Paleis), Het lijden van de jonge Jonas, POTEST, De Lady Macbeth uit het district Mtsensk (De Hotshop – cooler dan De Warme Winkel, in een regie van Jeroen de Man) en Dezelfde Zee, Amos Oz (De Tijd). Samen met voormalige klasgenoten Evgenia Brendes en Simon Lemmens richtte hij in 2016 De Erfgenamen op. Samen maakten ze drie voorstelling: The man with the beard (2016), Exiles (2017) en The Picture Of Dorian Gray (2018).

Lukas De Wolf (1991) studeerde Acteren aan het Koninklijk Conservatorium Antwerpen. Hij speelde o.m. Bij WALPURGIS, STAN, deroovers, KVS en Het Paleis. Lukas speelde in langspeelfilms Wat Mannen Willen, Niet schieten en Mixed Kebab en in televisiereeksen als Gent West, De Bunker, Professor T. en De Dag.

Sara Lâm (1996) studeerde deze zomer af aan het Conservatorium in Antwerpen. Tijdens haar masterjaar deed ze stage bij De Warme Winkel in de voorstelling ‘Majakovski/Oktober’. Daarnaast was ze Artist in Residence in het Ujazdowski Castle Centre for Contemporary Art in Warschau. Daar performde ze in samenwerking met choreografe Ula Sickle de performance ‘Free Gestures’.

Lauranne Paulissen (1991) haalde haar Masterdiploma Acteren aan het Conservatorium van Antwerpen. Daarnaast studeerde ze theaterpedagogiek aan de Universität der Künste. Na haar afstuderen maakte ze samen met Evgenia Brendes Den Ibsen Tvilling. Ook speelde Lauranne samen met Bas Teeken en Hein van der Heijden in Zeeuwen van Oranje, een voorstelling in regie van Herwig de Weerdt, opgevoerd tijdens het theaterfestival Zeelandia. Ook was Lauranne te zien in Bloedbruiloft van Julie van den Berghe bij Toneelgroep Amsterdam 2 en in Europa in de herfst van Piet Arfeuille.

Verona Verbakel (1992) studeerde af als actrice aan het Koninklijk Conservatorium Antwerpen in 2014. Met theatergezelschap Ontroerend Goed trad ze onder meer op in New York, L.A., Sydney, Melbourne, Toronto en Londen. Ze werkte o.a. samen met Sydney Theatre Company o.l.v. Cate Blanchett, Romeo Castellucci en Brian de Palma. Tevens won ze de ‘Stage award for acting excellence for best ensemble’ op het Edinburgh Fringe Festival voor de opvoering van Sirens. In A Quiet Passion, een gelauwerde film van Terrence Davies, vertolkte ze Margaret Kelley. Verder was ze te zien in The Exception, Out of the Blue van Alidor Dolfing, Rattrapage en The Flemish Bandits. Ook speelde ze rollen in Witse, Cordon, Zie Mij Graag, De ontvoering van Phil Frisco, de thriller Koud Licht en ze maakte haar eigen voorstelling, De Auditie.

Wagner: De halve Ring